אבינעם תומר מספר על עצמו ועל הקשר לקרית חיים

 גייזי שלום,

שמי אבינעם תומר גר מזה קרוב ל 50 שנה בבאר שבע.

שם משפחתי הקודם היה זילברפרב.

אבי ז"ל בנה את הבית ברחוב א מספר 16 ושיכן בו את הוריו בוניה ושמואל זילברפרב ז"ל שגרו בו עם לפטירתם בשיבה טובה. אבי מכר את הבית לאחר מכן.

הקשר המשפחתי עם קרית חיים מסועף מאוד מאחר שדודים ודודות רבים מבני משפחתי גם מצד האמא שלי וגם מצד האבא גרו במקומות שונים בקרית חיים למשל הדוד שמחה לרנר והדוד שמריהו לרנר שגרו בבית המשפחה ברחוב א 3? בבית זה גרו שנים רבות בת דודתי דרורה אחותה נילי לבית לרנר היום יגיל., דודה נוספת בשם לאה לרנר היתה גרה כמדומני ברחוב א מס 8?, חנן פרגר אולי זוכר. דוד נוסף בשם פייבל שרגא למדני פתח את הפרפורמריה שהייתה ברחוב?, דודים נוספים בשם מרדכי וחנקה למדני גרו ברחוב יא? עם הבת נוגה למדני היום ענתבי, כמו כן דודים בשם חנה ומוטל טלרוט שביתם איתנה גרה היום על הכרמל.

בנוסף לדודים ולדודות הרבים גרו בקריה גם חברים טובים של אימי – רחל למשפחת לרנר מדובר במשפחת גוטסדינר שגרו ברחוב ג?, ועוד ועוד שבטח לא זוכר כרגע.

בילדותי גרתי בחיפה בהדר הכרמל ברחוב מלצט ולעיתים מזומנות נסעתי עם הורי לקריה לבקר את הסבא והסבתא שלי ואת בני המשפחה האחרים, זוכר אני היטב את בדיקות השוטרים הבריטים בצקפוסט שרבים וטובים היום אינם יודעים כלל את מקור השם.. אגב, כיון שלמדתי בבית הספר הריאלי בהדר הכרמל הרי שהמורה למתמתיקה שלי היה חרלפ מרחוב גידעון  בבית בו גרה גם משפחת ויסברג?… תשאל את יעל אם מכירה חה חה חה. יעל מכירה גם את בת הדוד שלי אראלה זילברפרב היום מלברגר שלמדה איתה באותה הכיתה בבית וולפסון.

האבא שלי שהיה צלם חובב עוד טרם עלייתו לארץ מפינסק צילם תמונות רבות בקריה ובמקומות אחרים בארץ ישראל של פעם ושייקח לי זמן לאתר לסרוק ולשלוח. צריך לזכור כי התמונות צולמו במצלמות פשוטות. אברר הנושא ומה שמעניין אסרוק ואשלח.

כל זאת כתבתי בלהט ההתרגשות מהנושא שעלה שוב לזכרוני בזכות העיתון שלכם שהגיע אלי באקראי.

בקיצור, חיי ילדותי שזורים בקרית חיים של אז בקשר עמוק.

אם אתם מזדמנים לבאר שבע אשמח לארח ותוכל לראות התמונות במקור.

יסלחו לי כל אלו ששכחתי בלהט הכתיבה אבל הם חקוקים בזיכרוני עד היום.

אם תרצה לשאול מה תוכל להתקשר לטלפון 086412091.

אבינעם תומר זילברפרב

 

גייזי: הסיפור הזה,בעיקר סופו, גרם ליעל התרגשות רבה וגם דמעות…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *