אורי יסוד: מכתב אישי לצבי לפר !

קראתי את מכתבך שפורסם  באתר החופשי של בני קרית חיים . בפעם נוספת נוכחתי כמו גם חברים רבים אחרים איך באופן סיסטמתי כבעבר אתה מצליח לקלקל יותר מלעזור וברגעים כה קריטיים .  למה אתה עושה זאת ???  מה אתה בא לתקן טעויות ולחפש אי דיוקים ? אתה לא יודע שבשנת 1959 אוחדו תנועות הנוער והוקם ה"נוער העובד והלומד" ?

כן , כדאי שתדע שערכי החינוך המועברים לחניכי הנוער העובד והלומד מתבססים על המורשת המפוארת של הפעילות ב"גורדוניה" ב"נוער העובד" ב"תנועה המאוחדת" במשך שמונים שנה בקרית חיים שהיום (או אם תרצה מ – 1959) , הם תחת קורת גג אחת :

הנוער העובד והלומד

וכשעוסקים במורשת כל כך מפוארת , מותר בהחלט להתגאות בכך שחנה סנש הדריכה בתנועה זו , שמקימי נחל עוז ועין גדי יצאו מתנועה זו , שרמטכ"ל ושר בטחון הוא בוגר התנועה הזו ,שהאלופים עמוס מלכא , עמרם מצנע , אילן בירן ואחרים הם בוגריה , שמאות מבוגריה של תנועה זו השלימו וחיזקו ישובים קיימים בכל גבולות ארצנו , כמו יפתח , חמדיה , חוקוק , דגניה , גבים , צרעה , יוטבתה והרשימה היא עוד ארוכה .ובאותה נשימה אי אפשר לחלוטין להתגאות בשייכות הפוליטית שהייתה כל חזקה וחשובה בעבר – מפא"י או מפלגת העבודה כשכולנו כמו עדר תמכנו ודחפנו אותה כחלק מהקניית הערכים והמורשת , שעכשיו בצר לה ומתוך חוסר יכולתה לכלכל צעדיה ותמורת בצע כסף הולכת להרוס את כל מה שנבנה כאן משך שמונים שנה ולשלוח את מאות החניכים לשבת על הברזלים ליד ביתך  ואתה ושכמותך מייצגים אותה . אם כל כך חרדת ממכירת קן צפון (סניף) הנוער העובד ברחוב שיטרית למה לא עשית כלום בעניין זה ? למה אינך מארגן את אותם 837 בעלי מניות (או צאצאיהם) לתמיכה בנושא . מה אתה כחבר מפלגה שחברת "בתי ארלוזורוב" היא תוצר שלה , עשית בנושא בית ענבי ליפשיץ ? שנים ישבתי איתך שם במערכות הבחירות וראיתי את הברק בעינייך כשניהלת את הסטטיסטיקות של ההצלחות , אבל כשהמפלגה נישלה אותך , החרשת .ובימים אלו כשהנהגת הנוער העובד והלומד נחרדת ממעשיה של חב' בתי ארלוזורוב המגובים ע"י אותה מפלגה שאתה בין נושאי דגלה (וזה לא כבוד כזה גדול) וחוששת כל כך מה יקרה עם מאות חניכים פעילים ממשיכי המסורת , נוקטת צעדים מתקנים , מכלכלת אותם בתבונה ובחשיבה מעמיקה המגובה ע"י עורכי דין , רואי חשבון ונתמכת ע"י הרבה אנשים טובים  בוגרי הקן הזה (כולל ובמיוחד חבריך מגרעיני "שדמות" ו"רעות") , אתה קם ובלי בושה תוקע טריז בין הגלגלים , שולח מכתב לחבריך ומפציר בהם לא לשתף פעולה בנושא ההתרמה כל עוד לא יעוגן בתקנון סעיף שיבטיח רוב לבוגרי התנועה רוב במוסדות העמותה וכן שימוש נאות במקרה של פירוקה , אין להשאיר השליטה הבלעדית על הכספים בידי מזכירות הנוער העובד והלומד .  אלא בידי מי ? בידך ? זה קצת יותר מדישקוף !!!אני מקווה שחבריך מכירים אותך ומבינים למה אתה חותר .  

לסיכום אומר לך צבי לפר , במקרה אני מכיר את מזכ"ל התנועה רועי יסוד וחבריו המובילים את המאבק הכל כך חשוב הזה , אני גם יודע קצת יותר ממך על הדברים המתרחשים סביבו וכמוך גם אני בוגר התנועה וכשקראתי את מכתבך לחבריך והבנתי איזה נזק אתה עושה , אני יכול רק לחזק את ידיו בהתנגדותו מעל הבמה .

אתה לא חייב לתרום ולעזור , אך אל תסיט ואל תפריע !

   בברכה

   אורי יסוד

 

דבורקה – העברה מצבי לפר

לידידי חברי הגרעינים שדמות ורעות סניף קרית חיים

ביום שלישי 11-02-2014 התקיים בקן הנוער העובד והלומד בקרית חיים (לשעבר קן דרום ולפניו קן התנועה המאוחדת) כנס במטרה למנוע מכירת הבנין, על ידי חברת בית ארלוזרוב, ופנוי החניכים ממנו.לקראת הכנס הושקעו כספים ומאמצים ואף הוצא מארז ובו דפים כתובים על הרקע לכנס (הכולל אי דיוקים רבים כגון שהקן הזה קיים 80 שנה, שחנה סנש הדריכה בו וכו'). מטרת הכנס כפי שנכתב הוא השקת קופה ציבורית, מתרומות ותיקי התנועה, במטרה לרכוש המבנה. תקנון הקופה הציבורית כפי שנקבע על ידי הנהגת הנוער העובד והלומד קובע שליטה מוחלטת של הנהגת הנוער העובד והלומד בקרן.דבר זה אינו ראוי שכן העיקרון שאין תשלום ללא ייצוג הוא עתיק ימים.

לכן שלחתי למארגנים את המכתב שלהלן:לבוגרי הנוער העובד והלומד בקרית חיים שלום ברצוני להתייחס ולהרחיב את דרישתו של חן יחיאב לתת מעמד חוקי לבוגרי התנועה בעמותה לבעלות על מבנה הקן בקריה. דבר שמזכ"ל הנוער העובד והלומד רועי יסוד התנגד לו מעל הבמה.מאז שלשום בערב (יום שלישי 11-02-2014) נודעו לי מספר פרטים שטרם אומתו כולם.משל למה הדבר דומה: אין מייצרים שמנת רק כדי לתת לחתול שאכל אותה בעבר לשמור עליה, ובמיוחד לחתול שעשה זאת בעבר.והנמשל: הנוער העובד מכר לעיריית חיפה את מבנה סניף הנוער העובד (קן צפון) בשטרית 1. לאן הלכו הכספים??? לפי אחת הגרסאות (שטרם אומתה) נאמר שיעוד הוא תשלום החובות בגין בנית מבנה התנועה נשוא המאבק הנוכחי.בכוונתי לבדוק, ככול שאוכל, את העובדות הקשורות במכירת קן צפון והשימוש בכספים.לא בלתי נמנע שנמצא מקור לתיקון העוולה שנגרמת לנו על ידי בית ארלוזרוב שרימתה את תושבי הקריה מספר פעמים בעבר בעניין בית ענבי ליפשיץ, וכעת מנסה לעשות זאת שוב  בענין קן התנועה. לידיעתכם בין 837 בעלי המניות של בית ארלוזרוב 790 הם תושבי הקריה, ששילמו במיטב כספם עבור המניה, והשאר עסקני מפא"י שלפי דברי מפלגת העבודה בבית המשפט בתל אביב כלל לא שילמו עבור המניות שהוקצו להם. רבים מבוגרי התנועה הם יורשים של אותם 790 תושבי הקריה.

דרישתי לכן לא לעשות כל פעולות התרמה בין הבוגרים ואחרים כל עוד לא יעוגן בתקנון סעיף שיבטיח לבוגרי התנועה רוב במוסדות העמותה וכן שימוש נאות במקרה של פרוקה. אין להשאיר השליטה הבלעדית על הכספים בידי מזכירות הנוער העובד והלומד.

בברכה

צבי לפר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *