האתר הוא מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח הנועד לשימור המורשת ותולדות קריית חיים. תודה לכל אלה שבאדיבותם מתפרסמות כאן יצירותיהן. אין בכוונתנו להפר זכויות יוצרים .המבקש להסיר חומר כלשהו מתוקף "חוק זכויות יוצרים " ומטעמי צנעת הפרט, אנא הודיעונו ונפעל בהתאם. אין לעשות שימוש לרעה בכל התכנים המופיעים באתר.
ביום בהיר ונהדר יצאו מתוך ההגדה חכם ותם רשע גדול וזה שלא ידע לשאול חכם ותם רשע גדול וזה שלא ידע לשאול .וכשארבעת האחים יצאו לנוע בדרכים מיד מכל ארבע רוחות פרחים הגיעו וברכות מיד מכל ארבע רוחות פרחים הגיעו וברכות .פגש חכם בחכמה אהב התם את התמימה והרשע בתור אישה תפס מרשעת איומה והרשע בתור אישה תפס מרשעת איומה .וזה שלא ידע לשאול לקח את היפה מכל שילב ידו בתוך ידה וחזר איתה להגדה שילב ידו בתוך ידה וחזר איתה להגדה .לאן הובילו הדרכים? היכן ארבעת האחים? בשיר שלנו ידידי אסור לשאול יותר מדי בשיר שלנו ידידי אסור לשאול יותר מדי.
בצער רב ובכאב גדול הדסה קליפלד דונדה מודיעה על פטירתו של אחיה, אריק דונדה.
אריק דונדה נולד ב1941 בקריה חיים, היה פעיל בתנועה, בנוער העובד, בספורט, קפיצה לרוחק. שחק עם החברה כדור סל בבית יציב, בנה טיסנים והשתתף בתחרויות בינלאומיות .אריק דונדה למד ביה"ס ארלוזורוב, בוגר בסמת בהדר הכרמל. שרת בחיל האויר ועבד ברפאל. אחרי תקופה קצרה נסע ללמוד ב Columbus אוהיו,
Ohio state ב universit. . במחלקה להנדסת מכונות. נפטר ב 14 במרץ 2024.
השאיר אשה דבורה(דבי), ושלשה ילדים, עמליה אביגיל ויהודה.
איתן היה חניך תנועת "הנוער העובד" סניף קריית חיים. קבוצת " יודפת " ילידי 1940. כיבד אותנו בכנסים והפליא לנגן על חליל ופסנתר. אנו משתתפים בצער בני המשפחה.
אודות האמן, איתן ורדי
איתן ורדי, יליד הארץ, ממקימי הישוב יודפת שבגליל, בו הוא גר ומלמד נגינה בפסנתר ובחליליות שנים רבות.
בשנת 1984 החל להגיש סדרת קונצרטים מוסברים במסגרת "הנוער המוזיקלי" – היכל התרבות ת"א. מאז, התרחבה פעילותו למופעים בכל רחבי הארץ, באולמות ובחוגי בית, בפסטיבלים שונים, ברדיו ובטלוויזיה. משנת 2004 החל להגיש את המופע שלו גם באולם קטן, שתוכנן ונבנה במיוחד למטרה זו. משנת 2006 החל איתן ורדי להגיש מופעים גם בארצות הברית, קנדה, פריז ואמסטרדם לפני הקהילה הישראלית.
בשנת 1994 יצא לאור התקליטור הראשון שלו – "שיר אהבה לחליל" שזכה לאהבת הקהל, מה שהביא להוצאת שני תקליטורים נוספים, המבוקשים לא פחות.
באביב 2006 יצאה לאור חוברת התווים – "ארבעה קטעים ליריים לפסנתר" מפרי עטו של איתן ורדי. לחוברת מצורף תקליטור שבו מנגן איתן בפסנתר את ארבעת הקטעים. החוברת נמכרת בארץ ובארצות הברית.
בקיץ 2007 יצא לאור אלבומו הרביעי – "קטעים נבחרים"(בשמו הלועזי Musical Offerings) שמיועד בעיקר להזמנות מארצות הברית ומקנדה.
בקיץ 2011 יצא לאור אלבומו החמישי – "כמו קול של הלב". בכל חמישה התקליטורים איתן שומר על המתכונת של שילוב מוסיקה קלאסית עם קטעי פולקלור ועם שירי ארץ ישראל, כפי שהוא עושה במופעים המוסיקליים שהוא מגיש מזה שנים רבות.
אני שמח להעביר אליך מייל שקיבלתי היום ויכול להיות מקור גאווה לבני קריית חיים.
חג שמח
צוויגי
,Dear Izhak Etsion,
We’d like to inform you that Research.com, a leading academic platform for researchers, has just released the 2024 Edition of our Ranking of Best Scientists in the field of Mechanical and Aerospace Engineering.
We are sure you will be very happy to learn that you have ranked #304 in the world ranking and #1 in Israel. You have also been recognized with our Mechanical and Aerospace Engineering Leader Award for 2024. Congratulations!
בני קריית חיים גאים בבן הקריה פרופסור יצחק עציון { צוייגי } על הישגיו והענקת האות לשנת 2024.
אנו מאחלים לצוויגי המשך פעילות , בריאות וימים שקטים.
העברה מויקיפדיה. { השוואה ליחסי ישראל -ארצות הברית היום , 19.3.2024 , היום ה-165 למלחמת " חרבות ברזל ".}
תולדות מלחמת העצמאות היא סדרה בת ארבעה כרכים מתוך שנים עשר (עתידיים) שנכתבו על ידי הסופר אורי מילשטיין. בסדרה סוקר מילשטיין ומנתח את האירועים הישירים שקדמו להחלטת האו"ם ב-29 בנובמבר1947, ואת אלה שהתרחשו לאחריה עד מחצית חודש אפריל 1948.
הכרך הרביעי מתאר את המשבר העמוק ביותר אליו נקלעה ה"המדינה שבדרך". ב-19 במרץ1948, היום המכונה על ידי אורי מילשטיין יום ששי השחור, הודיעה ארצות הברית – בפומבי – כי היא נסוגה מתוכנית החלוקה. ראשי הצבא האמריקאי העריכו כי לשם כפיית התוכנית יהיה צורך לשלוח לארץ ישראל שמונים עד מאה וששים אלף חיילים אמריקאיים. "לארצות הברית לא היה אז כח צבאי פנוי כזה והנשיא טרומן לא היה מעז לשלוח חיילים רבים כל כך מעבר לים, למלחמה שאינה של ארצות הברית" (עמ' 55).הסיבה לנסיגה של ארצות הברית היה בראש וראשונה מחדלי הצבא העברי בהגנה על עורקי התחבורה ואי-אפשרות למנוע פיגועי תופת. "מנהיגי היהודים לא הבינו את מלוא משמעות של הקשר שבין האירועים בשדות הקרב לבין ההתפתחויות המדיניות".למרות שהערבים לחמו זה בזה ליכוד הערבים נגד היהודים לא יצא לפועל. בכל מקום, כאשר צבא ההצלה הגיע הוא נאלץ לפעול יותר נגד הערבים המקומיים מאשר נגד היהודים. הפילוגים ברחוב הערבי מנעו מהם לתרגם את יתרונם המספרי לניצחון צבאי.