נועם מירז{ ‏ מיזריצקי} : בני פוקס הלך לעולמו, מאי 2023.

בני פוקס היה גר הרבה שנים ברחוב ו' מספר 20, ושם גם נפטר בחודש מאי האחרון.              בשנות הילדות שלנו/שלכם. אינני יודע מתי בני פוקס עבר לגור שם, אבל זה היה   לפני הרבה שנים – בטח לפני שאני עזבתי את הארץ.  הוא יליד 1941 או 1942. היה חבר קרוב עם אורי יסוד.   הדבר היחידי שנשאר שמעניין אותי ושאין לי תשובה עליו, זה האם בני פוקס היה אותו הבחור שהיה ידוע לרבים בכינוי "חתולי".   אני מתאר לי שאורי יסוד יוכל לענות על השאלה הזאת, אבל לי אין קשר אתו.

בברכה

נועם מירז{ מיזריצקי} .

תשובתו של אורי יסוד לנועם מירז , מהיום 22.6.23 :

שלום נועם

קצת מרגש, קצת מפתיע אבל הכל בסדר, במיוחד שאתה כותב לי ערב יום הולדתי מה שמזכיר המון דברים לאורכן של השנים. את רחוב ו' אני מכיר היטב עוד מהתקופה שגרתם בו, תחילת הרחוב. זוכר היטב את ההורים ואת שני אחיך הבוגרים. יאיר היה חבר של אחי שנפטר כבר לפני 8 שנים ממחלה קשה ואגב אני מבקש לדעת מה אתו (של יאיר כמובן).

אשר לבני פוקס, "חתולי "בלשוננו. אנחנו היינו יחד מגיל 4 פחות או יותר, גן הילדים, ביה"ס מגינים כשבסיומו הייתה הפסקה קלה .בני למד בכפר גלים ואני נשארתי בקריה, נפגשנו שוב ערב גיוסינו לצה"ל/נח"ל באותה מסגרת אותו גרעין. שנינו לא החזקנו מעמד כקיבוצניקים (גרעין "להט" בצרעה) וחזרנו כרווקים עליזים לקריה. בני פוקס שהתחתן די מוקדם רכש בית ברחוב ו' ושם גם לדאבוננו סיים את חייו. בשנים האחרונות לא היינו כל כך בקשר, אבל לא אוכל לשכוח אותו כאדם עם לב ענק, כולו זהב, חבר אמיתי שיודע להימצא תמיד במקום הנכון. ושלא תשכח כ-70 שנה יחד! קרייתים!!!

             אורי יסוד

      

  

ילידי 1941. סיום כתה ו' בית ספר מגינים בקריית חיים. המחנך מרדכי זמיר.בני פוקס" חתולי". הימיני בשורה השלישית.{ התמונה מתוך ארכיון " האתר החופשי של בני קרית חיים "}

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *