קרני מצוות זזים: על אלימות במשפחה

כבר כמה ימים שאני לא מצליחה לישון. הידיעה על הרצח של מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32, על ידי בן זוגה השבוע, לא נותנת לי מנוחה – ואני חרדה מהרצח הבא. 

מתחילת 2019 נרצחו 12 נשים על ידי בן זוג או קרוב משפחה – אבל למרות שתכנית מקיפה למניעה וטיפול באלימות במשפחה פורסמה כבר ב-2016 – הממשלה פשוט לא העבירה את התקציב הדרוש ליישומה – ובינתיים נשים משלמות בחייהן.

עלות התוכנית היא בסך הכל 250 מיליון ש״ח – הצטרפו עכשיו לקריאה הדחופה לרה״מ להורות מיד על העברת התקציבים שיכולים להציל חיים:

הצטרפו לקריאה הדחופה

מיכל, שנרצחה ביום חמישי האחרון בביתה על ידי בן זוגה, השאירה אחריה תינוקת בת 8 חודשים, ומשפחה שבורה. לאחר מותה הטראגי, לילי בן עמי, אחותה של מיכל ופעילה פמיניסטית, אמרה בראיון לתקשורת שהמנהיגים צריכים להתעורר ולהעביר את התקציבים לתוכנית למניעת אלימות במשפחה, כדי שאחותה תהיה הנרצחת האחרונה.

התוכנית שהוצגה כבר ב-2016, כוללת הקמת מערך לאומי לטיפול באלימות במשפחה, הרחבת פעילות מרכזי הסיוע והמקלטים, תוכנית טיפול לגברים אלימים, שיפור המענה המשטרתי ועוד. זאת תוכנית שיכולה למנוע את הרצח הבא – אבל הממשלה גוררת רגליים ולא מעבירה תקציבים. הצטרפו עכשיו לקריאה לראש הממשלה להעביר את התקציב באופן מיידי, כדי שנשים לא ישלמו בחייהן:

הצטרפו לקריאה הדחופה

לפני קצת פחות משנה, הקהילה שלנו הצטרפה לעשרות האלפים שיצאו לרחובות בכל הארץ בקריאה למנוע את הרצח הבא ולטפל מהיסוד בבעית האלימות כלפי נשים. עכשיו אנחנו חייבות וחייביים לפעול שוב יחד, כדי שנשים יפסיקו לשלם בחייהן.

בנחישות,

קרני, מעין, אלי, רלוקה, הלי, טל, לביבה ובנג׳י – צוות זזים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *