אבישי ברק>לזכר מרדכי שכטמן איש קרית חיים

מרדכי שכטמן ז"ל

            

אתמול, 29.4.19 נערך טכס חנוכת חדר ההנצחה המחודש, בבית יד לבנים ולהגנה. שמחתי לראות שהנהלת  הבית, הוסיפה את שמו של מרדכי שכטמן ז"ל על קיר ההנצחה בין חללי הקריה במאורעות תרצ"ח – תרצ"ט.

סיפור המעשה הוא, מרדכי שכטמן היה נהג קטרים ברכבת המנדט, גר עם משפחתו ברחוב א. (אלכסנדר זייד) 79.

בתאריך 26.05.1939, הסיע קטר במסילה שעברה סמוך לעיירה הערבית באלד-א-שייך(תל חנן של היום), בעת עצירה, נרצח על ידי מסיק הקטר הערבי שנמלט לעיירה. מרדכי שכטמן הובא למנוחות בחלקת חללי ההגנה בחיפה.

עם הקמת בית יד לבנים בקריה, נשמט שמו מרשימת הנופלים על קיר ההנצחה וזאת משום שהיה חבר המפלגה הקומוניסטית בארץ-ישראל, פ.ק.פ. את הסיפור עליו שמעתי ממשה ברק ז"ל(ברקו) בן הקריה ואחיו של יעקב ברקו ז"ל מחללי שייירת יחיעם, שהיה שכנו ברחוב א. 77.ואף סיכם אתי שנעשה כל מאמץ להוסיף את שמו של מרדכי שכטמן בחדר ההנצחה.לצערי נפטר משה שהיה שנים רבות חבר קיבוץ גבת לפני מספר שנים. עתה משנודע לי שחדר ההנצחה עומד לפני שיפוץ, פניתי להנהלת הבית, בצרוף מסמכים ולשמחתי נענתה הנהלת הבית ושמו ותמונתו של מרדכי שכטמן מונצחים על קיר ההנצחה.

בקשה נוספת, לצילה ומרדכי שכטמן , היו בן בשם יצחק ובת בשם רחל, אין שום פרטים עליהם ואין שום קשר עמם, אולי מישהו מקוראי וקוראות האתר יודע משהו עליהם. אודה להם.

מאת אבישי – כך זה היה: (אודות  האדרת מפלגות הקצוות בימין ובשמאל  את מקי וחרות בימי בן גוריון…..)

אבישי ברק >  ההפליה בין הנופלים של תרצ"ח ע"י מפא"י בקריה

בתודה אבישי ברק.

גייזי :תודה לאבישי ולהנהלת בית יד לבנים ולהגנה שהביאו לתיקון צודק מהחטא הקדמון בפוליטיקה שלצערנו מתעורר בתנופה מחדש. תודה שהביא לשימור זיכרו של מרדכי שכטמן ז"ל=יהי זכרו ברוך

            

צילומי אלי רביד/ליישי  :

זכרון-1

זיכרון-2 

זיכרון-3

 

מילון פולקלורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *