חברנו היקר יצחק לבני הלך לעולמו

                  

 

ידיעה עצובה מאוד: יצחק לבני נפטר.פגשתי אותו לאחרונה לפני כשבוע. הוא נראה לא טוב ובאותו יום (שבת שעברה) איבד את ההכרה ואושפז. מאז לא התאושש. היום נפטר. אין עוד פרטים על ההלוויה.

מוטקה נאור

 

מודעת האבל

לזיכרו

מאקו >  יצחק לבני  הלך לעולמו

תמונה>  החייל 

 

חומר החיים" > ספרו של יצחק לבני

קובי מידן > בשיחה עם יצחק לבני

קבלת שבת בצוותא עם יצחק לבני

יצחק לבני מראיין את עופר שלח (הראיון המלא)

יצחק לבני מול    " ברוני התקשורת " : מאת    גייזי

בדרכו האחרונה

 

מאז שיצחק לבני, פנה לדרכו ב-1953 , פגשתי אותו מעט מאוד: כנסי גרעין וכד'. כל מה שאני יודע עליו מאז, בא מן התקשורת, כמו הכתבה במוסף הארץ, אליה מצורף הקישור כאן למטה.

יש לי  זיכרון שאולי יצחק לא זוכר אבל עלי השאיר רושם רב :בטירונות שלחו את איציק ואותי, בשבת לתורנות ניקוי סירים במטבח הבסיס, שם היינו טרף לייצרי  השררה של רס"ר המטבחים…. איציק הפתיע אותי איך כטירון, נעמד מול רס"ר המטבחים והטיח בו דברים  כדורבנות ,בלי התלהמות ,בנימוס אבל בנחישות : כי גם בטירונים הוא מחוייב לנהוג בכבוד ! מה שהפליא אותי יותר, הוא רס"ר המטבחים שנאלם דום למשמע ההעזה, בעיני מעשהו של איציק היה מעשה של אומץ לב ויושרה-כך נראית בעיני גם פרשת ההדחה של איציק, בגלל אומץ ליבו לעמוד מול שררת "הברונים"  בעלי הממון השולטים בתקשורת.

(יצחק היה העורך הראשון של "דפי השבוע" עלון ההכשרה בתקופת הטירונות ב-910 מחנה אלנבי בי-ם-יותר מאוחר עבר העלון לידים אחרות בהכשרה במעין ברוך ועד היום ממשיך העלון בנחל עוז.  ג.)

הכתבה במוסף  הארץ :

http://www.haaretz.co.il/gallery/television/1.1414129

 אלבום תמונות > לזכרו של יצחק לבני 

וידאו >בין ששי לשבת עם יצחק לבני

וידאו> יצחק לבני מראיין את בייגה

וידאו>לבני עם גינאי

 

וידאו >יצחק לבני על דליה רביקוביץ

הראיון האחרון של יצחק לבני בגלי צהל

 

בין ששי לשבת – עם יצחק לבני

 

 

משה שלו

יצחק,  חבר של עשרות שנים, שילב בצורה מרתקת ידע וכושר ספרותי  לצד הנהגה ומעשה .

 כולנו שותפים לצער ואבל על לכתו.

מושקה 

 

כצלה: על יצחק לבני  ז'ל

היה  בין חניכי  התנועה המאוחדת  בעדת "וינגייט "קן מרכז  בתל אביב. .וחבר  הגרעין  של הכשרת מעין  ברוך של התנועה  המאוחדת  שהקים את  קיבוץ נחל עוז  ב1953.ההאחזות הראשונה  של הנח'ל.ובמכלול  פעילויותיו מצא  גם את הזמן והיכולת להיות נשיא  של המועצה לישראל יפה מספר שנים .לאחרונה  – לפני  מספר חודשים , יזמתי  הקמתו של צוות  שיפעל לארגון תערוכה על היאחזויות הנחל יחד עם

משרד  הביטחון  במוזיאון ארץ ישראל . כמובן שמוטקה נאור ויצחק לבני היו  בין  החברים בפגישה, ויצחק  היה  זה שאמר בפגישה  "  חברים , להערכתי

 זו ההזדמנות האחרונה לכתוב ספר מקיף  על היאחזויות הנחל  .ספר שיהיה  גם מדריך של התערוכה ,כי  אם לא  הפעם  , ישכחו  74 ההאחזויות ולא יזכר חלקן שהיה חשוב וקובע  בתהליכי ישוב הארץ" וזו גם הייתה הכוונה בהכנת התערוכה. חשבתי  שהוא  ומוטקה הם האנשים הראויים לכתוב  ספר  זה. ואולי גם לזיכרו.

אברהם כץ עוז  יו'ר המועצה לישראל יפה

 

קישור>ניחומים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *