יענקלה כהן>פרידה מברוכיק ז"ל 23/11/14

ברוכיק . היום, אנחנו נפרדים ממך סופית. לפני כ 20  שנה נפרדנו חלקית כשבחרת לעזובאת הקיבוץ יחד עם מרי ז"ל.

הכרנו לפני 64 שנים כשלמדנו יחד בגימנסיה ברחובות , יצאנו  יחד לצבא , משם להכשרה ולהתיישבות בנחל-עוז. אתה היית הילדון של הגרעין מאחר ונראית צעיר בהרבה מגילך , אבל במרוצת הזמן למדנו שהילדון הזה מסתיר תכונות שרבים היו רוצים להתברך בהם. את הקרירה החקלאית שלך התחלת כפלח מהשורה, וכשצברת מספיק ניסיון, נבחרת לרכז את הענף .החיטה הפכה להיות אהבתך השנייה , התמחית בגידול עד לרמות הגבוהות ביותר ,  יצאת  לעבוד במשרד החקלאות כמדריך פלחה והפכת להיות אוטוריטה מקצועית בענף בנגב.

 הסקרנות הטבעית שהייתה טבועה בך הובילה אותך למחוזות שונים , כשסיימת את תפקידך במשרד החקלאות יזמת גידול של פרחים אוסטרליים במשק , אח"כ גידול צמחי תבלין לשמן , וניהול תחנת הניסיונות האזורית בשער הנגב. ליד בית הספר האזורי.

לצד כל אלה ישנו ברוכיק הפיוטי והרגיש עם עין חדה ביותר.  בשלב די מוקדם  אתה מקים את חוג הצילום יחד עם חברים נוספים , לא לפני שאתה מתמחה בצילום,  מתפתח בתחום הצילום , מנציח את הוויי המשק בכל התחומים לאורך השנים ואלפי העותקים של צילומיך הם עדות אילמת לפועלך בתחום הזה. אתה מתפתח בתחום ומוציא אלבומי תמונות  נהדרים החורגים גם מתחומי נחל עוז ובהמשך חוטא גם בכתיבה . שכן בך שילוב נדיר של פלח קשוח ונפש פיוטית החיים לא פינקו אותך, מותו של יובל היווה מכה אנושה, ויותר מאוחר פטירתה של מרי הוסיפה מנה נוספת לסאת הכאב שלך. אבל, ידעת להתגבר ולהתמודד עם הכאב הזה , הצלחת לשקם את עצמך ולבנות מארג של חיים חדשים  כשאהבת המשפחה עוטפת אותך, זה לא דבר של מה בכך. חווינו יחד המון חוויות, גידלנו יחד את ילדנו, מסכת חיים משותפת כה ארוכה מטבע הדברים משאירה חותם עמוק ודמותך תישאר חקוקה בלבי לתמיד. עומדים כאן מסביבך רבים מחברים ומוקירך שותפים לדרך וכולנו נפרדים ממך בכאב רב ועם טנא מלא של זיכרונות משותפים.

 אתה נטמן באדמה שכה אהבת והיית קשור אלי בכל נימי נפשך.

 נוח על משכבך בשלום

  ויהיה זכרך ברוך

 

      

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *