נילי פחטר: על בן עמי פכטר- בחוויה מיוחדת מאד

 בחודש האחרון עברתי חוויה מאד מרגשת,לפני מספר שבועות קיבלתי טלפון מבחורה בשם יובל, תחקירנית בגלי צה"ל.  יובל סיפרה לי על פרויקט של גלי צה"ל הנקרא  "אלה האחים שלי", בו כל שנה הם בוחרים 6-8 שירים אותם כתבו חיילים אשר נפלו במערכות ישראל, הם נותנים אותם להלחנה לחיילים, ושרים אותם חיילים מלהקות צבאיות.השנה נבחר שיר של בן עמי פכטר והם מחפשים את המשפחה שלו שיספרו עליו בתוכנית שתשודר ביום הזיכרון לחללי צה"ל. יובל הגיעה אלי לתחקיר, מסרתי לה את כל החומר שמצאתי ואת פרטי האנשים שהכירו אותו שדיברתי איתם לאורך הדרך. יובל התקשרה לכולם ובסוף התקשרה אלי וביקשה שאני אגיע אליהם לגל"צ לראיון על בן עמי.כמובן שבראיון נחנקתי מדמעות התרגשות על כל המחווה הזה לבן עמי, חטפתי בלקאאוט טוטאלי, והאמת, לא האמנתי שבכלל יוכלו להוציא מזה משהוא.

לחייל שהלחין את השיר קוראים יובל פלד, מ-5 שירים של בן עמי, יובל בחר את השיר "משורר עולם". יובל פלד התקשר אלי ואמר שהוא רוצה לעמוד ליד בן עמי ביום הזיכרון הזה. ביום הזיכרון לחללי צה"ל, נסעתי לנהרייה לעמוד ליד קיברו של בן עמי ולפגוש שם את סגן יובל פלד. הגיעו עוד כמה חבר'ה מהמשפחה והמפגש עם יובל היה מרגש ומיוחד במינו. כולנו התרגשו ברמות שאין מילים לתאר את זה. הנה קישור לתוכנית "אלה האחים שלי" בקטע על בן עמי ששודרה ביום הזיכרון בגלי צה"ל: http://glz.co.il/1519-41763-he/Galatz.aspx

 

והנה קישור לשיר "משורר עולם" ביוטיוב:
https://www.youtube.com/watch?v=FKX5whmm7og

 

 

מילות השיר "משורר עולם" מאת בן עמי פכטר:

משורר-עולם
בין הרים, במקום לא נודע, היה משורר אחד, משורר-עולם, משורר ערירי, שכתב את שירו האחד ועדין לא תם. לא חרט לו, אף לא ניר, על עורו נכתב השיר בדם ! כל קמט בפניו מילה, גיד תופח, כל שריר – משפט. היה זה שיר הפכפך, בלי משקל השירה – היה זה שיר-החיים האיום הנורא.

להתראות נילי פחטר

תודה לנילי ששיתפה אותנו

גייזי

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *