שי זה חבר לפי הגדרה

 בן אדם צריך שיהיו לו חברים.לפחות אחד.לי יש את שי שחוגג עכשיו לא משנה כמה.

 

הרי אם להבל היה חבר, קיין היה חושב פעמיים וכל ההיסטוריה הייתה נראית אחרת. גם המן היה ניצל כנראה אם היו לו כמה חברים להרים להם טלפון כשראה את מרדכי והמלך מסתודדים מתחת לחלון שלו בשש בבוקר, ופורים (יומיים) היה נמחק מלוח החגים שלנו.

 

משפחה קרובה, משפחה רחוקה, מכרים, שכנים, חברים מהלימודים, חברים מהתנועה, חברים מהצבא, חברים מהעבודה, הכל קשקוש.   זה טוב אולי לשבעה שלך.אנחנו מתכוונים לחברים מהסוג שאפילו באגד אין כאלה למי שבאמת מתחיל להאמין לתיאוריה שחברים יש רק באגד.

 

לי יש בד"כ הגדרה מוצקה של מה זה בדיוק חבר. זה מתחיל בסתם עוד חבר, ממשיך לחבר טוב וכלה בחבר משהו (שי) שזו הדרגה העליונה הקיימת בחברות של ימינו.אז ככה, סתם חבר וזה עדיין לא שי זה אחד שטוב במלמול דברי ברכה ביומולדת שלך למשל, או למקרה שיש לך צורך דחוף בעשרים אלף שקל עד מחר בשמונה בבוקר בשביל להשתחרר בערבות, או במקרה שהחלטת לעזוב את הבית ואתה מחפש מקום לשים את הראש שלך ושטקר לטעון את הנייד עד שזוגתך תישבר ותבקש סליחה, או כזה שעונה לך על כל דבר אחר לא רציני מספיק.תחשבו ברצינות, כמה יש לנו כאלה סתמיים ?  בדרך כלל שלושה, ארבעה בלי בעיה.

 

ונעבור להגדרה של חבר טוב, שזו דרגה אחת מעל הסתם חבר הנ"ל.  חבר טוב, וזה עדיין לא שי ותחשבו כמה יש לכם כאלה באמת, זה לא רק אחד ששותה אתך בירה, הולך אתך לבלומפילד וליד אליהו או מכיר לך בתולות, אלא כזה, תקשיבו טוב, כזה שאין לך שום בעיה, ויותר מזה, אתה בהחלט מרגיש נוח לצלצל לו ב- 2 בלילה ולספר לו שאתה כרגע תקוע עם האוטו בצומת חוקוק, גשם שוטף, אף אחד לא עוצר, נגמר לך הנייר טואלט, אשתך קופאת מקור וכו' וכו' ושיבוא.תחשבו כמה יש לכם כאלה ? לא כאלה שיבואו כשתבקש כי זה לא חכמה במיוחד כשאתה מתייפח ומתחנן, אלא כאלה שאין לך שום בעיה וגמגום להעיר אותם.    אחד ?  שניים ?

 

אבל בואו נתקדם.  הנ"ל היה אולי חבר טוב אבל יש דרגה אחת מעליו וזה חבר אמיתי !חבר אמיתי  וזה עדיין לא שי זה אחד שכשאתה מעיר אותו ב- 2 בלילה עם השטויות שלך על הסטרטר והבטריה, הקוקו והסרפאן בצומת חוקוק, אין לו  גם שום בעיה לענות לך בתקיפות מהנהנת ומיד, מבלי לסכן אפילו לשניה את החברות: "שמוליק, יה מופרע, שנקנה לך שעון ? תפסיק לזיין את השכל ולהוציא אותי מהמיטה בגשם הזה, אשתי בדיוק גמרה מחזור, ותזמין גרר ומונית ולך קיבינימאט ושמע אתה לא נורמאלי בחיי !!".

 

זה היה חבר אמיתי שבהכרה מלאה לא פוחד כהוא זה שבעקבות תגובתו הכנה תנתק ממנו מגע לנצח….כמה יש לכם כאלה, הא ?

אבל רבותי, אנחנו מגיעים לפסגה.  שי !!!

 

מעל כולם שהוזכרו למעלה יושב החבר משהו שי שזה דרגה אחת מעל חבר אמיתי שכרגע שלח אותך בלי פחד לכל הרוחות אבל

בשביל הבידור אין לו גם שום בעיה ופחד מניתוק יחסים אתך לנצח, לצלצל מייד במקביל  לכל החברים המשותפים שלכם ולהזהיר

אותם לנתק מייד את הטלפון עד הבוקר כי שמוליק בדרך אליהם……

 

וכשכולכם נפגשים למחרת, ונמצאים שם, הסתם, הטוב, האמיתי והמשהו שי, אתה שלא ישנת כל הלילה והשארת את אשתך לישון

על מדרגות הרבנות בטבריה, מחבק את המשהו וצוחק איתו עד דמעות :

"יה חתיכת שמוק שכמוך, חכה חכה…"   שמוליק

 

הערת עורך :  כמו שאמרו ברחוב ד' (הצפוני) "חברים זה לא רק דיבורים…"

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *