יורם בר גל: מפגש התלמידים בתיכון קרית חיים

 

בחלקו השני של המפגש, עברו אותם אלה שהגיעו ממחזור תש"כ בין בנייני בית הספר, בדרך למבנה המרכזי – אשכול פיס, בו נערכה תערוכה  של המגמות השונות הקיימות היום בבית הספר. בדרך נכנסו הבוגרים אל מעבדה/כיתת לימוד של רובוטיקה ומכניקה שאת השגייה הציגו התלמידים בתערוכה. בתערוכה נפגשו עם תחומי עשייה חינוכיים אחרים כמו היצירה והאמנות ושוחחו שם עם כמה תלמידות על הנושא אותו הציגו  "דמות האישה בחברה הישראלית".התפתח דיון קצר על המוצגים שהוצגו ומשמעותם כהשתקפות דימויית או אמיתית של דמות האישה בחברה הישראלית. כמו כן צולמו בני מחזור בתמונה למזכרת.לאחר כיבוד קל, נערך סיור בבניינים הישנים של בית הספר – ברחוב ד', שהיו עד שנת 1954 גם משכנו של ביה"ס היסודי א' – ארלוזרוב.בוגרי תש"כ, היו המחזור האחרון של בית הספר היסודי שלמד באותו מבנה לפני שבית הספר היסודי עבר לרחוב כ"ח. אחת התחושות שביטאו הבוגרים היתה השינוי הפיזי שעבר בית הספר: לפני חמישים שנה בין המבנים שהיו מפוזרים הפרידו חורשות קטנות של עצים, שטחי חול וגינה גדולה ומטופחת. כיום הכל הפך להיות "מדבר ביטון" שמזכיר יעד מבוצר עם גדרות גבוהות, מצלמות אבטחה וריצוף אבן בכל פינה. רק הגזעים הגדומים העצומים של הפיקוס שהיה בחצר בית הספר, וסכך על הכניסה המערבית מעידים על אותו עבר שאיננו.

האירוע שחתם את המפגש היה באולם באשכול פיס, בו התכנסו  14 הבוגרים הותיקים ופגשו את מועצת התלמידים של בית הספר המקיף – תיכון קרית חיים. הטקס לווה בניגנה של שני תלמידים ולאחריה הוצגה מצגת שתארה את מבנה בית הספר והשגי התלמידים ותמונות הווי שונות מפעילויות החינוכיות והחברתיות המתקיימות בו. בשם הבוגרים הותיקים דיבר פרופ' יצחק עציון (צווייגי) שהציג תמונות המחזור כפי שצולמה לפני 50 שנה, וסיפר מעט מהווי אותם ימים. בסיום עלה כל בוגר לבמה, וקיבל תעודת כבוד וסיכת בית הספר.

בשולי אותה פגישה יש כמובן להודות ליוזמה הברוכה של הנהלת בית הספר בקיומה כחלק ממסורת שבית הספר מנסה לפתח,
אך לצערנו רצון טוב אינו מספיק, והיתה לחלק מהבוגרים תחושה של החמצה גדולה של המפגש. החמצה נבעה מאיחור רב בהודעה על קיום המפגש,מה שהביא למספר מצומצם של איתור כתובות הבוגרים. כמו כן מארגון הלו"ז במהלך המפגש שלא הותיר לבוגרים זמן מספיק לשוחח, לעלות זיכרונות או לחדש קשרים לאחר יובל שנים.

אלבום התמונות <  (התמונות לפי המספרים משמאל לימין-חונים עם החץ על תמונה רואים את המספר)

תמונה 1 הפגישה הראשונה באולם הספריה. משמאל לימין: נירה,שרה, אילנה,צוויגי ותלמה
תמונה 2: מקבלים הסבר באולם התצוגה. משמאל לימין:נירה,אילנה, אורה,עליזה וחגי. מאחור תלמה, צוויגי, ואברהם
תמונה 3: דיון עם תלמידות המסלול לאמנות. משמאל לימין: עליזה,חיה,אילנה, מורת ביה"ס, תלמה.
תמונה 4: מאזינים להסבר בנושא האמנות. משמאל לימין: אורה, חגי, דניאלה,נירה, חיה ואילנה.
תמונה 5: מאזינים להסבר תלמידי המסלול לרובוטיקה, וצופים בביצועיהם.
תמונה 6: הבוגרים אחרי חמישים שנה. משמאל לימין: חיה, אברהם, יורם, נירה, אילנה, מיכל, אילן, אורה,שרה,עליזה, חגי,תלמה, צוויגי ודניאלה

 

 

 

.
.
.
 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *