2.7.07   דן תיכון פונה לבי"ח  :    הידיעה מן העיתון הובאה ע"י אהרון הדר/ברן

 

דן תיכון פונה לבי"ח לאחר דיון סוער בכנסת על זכויות יושבי הראש לשעבר של המליאה

שבח וייס: "יושבי הראש מוצגים כחבורה של גזלני כספי הציבור; אנחנו כל הזמן ברשימת המבוקשים"

"אין כל הצדקה עניינית, ציבורית או ערכית להטבה של מתן רכב לכל החיים", כך אמר היום ח"כ גדעון סער (ליכוד) במהלך דיון סוער שקיימה ועדת הכנסת בזכויותיהם של יושבי ראש המליאה. מיד לאחר הדיון, שגלש לפסים סוערים, חש ברע יו"ר הכנסת לשעבר, דן תיכון והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הדיון היום התקיים בעקבות הצעתו של מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, לבצע ארגון מחדש בזכויותיהם של יושבי הראש לשעבר. ההצעה, העוסקת בזכאות לרכב, בהוצאות לשכה והוצאות משרד לאחר סיום התפקיד של יושבי הראש מיועדת להבטיח כי כל יושבי הראש בעבר ובעתיד יהיו זכאים לאותם תנאים בדיוק. כבר כיום קיימת הטבה של מתן רכב לכל החיים ליושבי ראש כנסת לשעבר, ולכן לא מדובר בהחלטה חדשה אלא רק בהפיכתה לחלק מהחוק. על פי ההצעה יהיו זכאים יושבי ראש לשעבר, שכיהנו לפחות 18 חודשים בתפקיד, לרכב צמוד לכל החיים, בניגוד לראשי ממשלה שזכאים להטבה זו במשך חמש שנים בלבד מתום כהונתם.

גם ח"כ שלי יחימוביץ' זעמה במהלך הדיון. לדבריה, "אין שום היגיון בכך שאחרי שנשללה מראשי ממשלות ומנשיאים פורשים הטבה של רכב צמוד, תינתן הטבה זו באופן ייחודי ליושבי ראש כנסת. יש בכך הטבת יתר מופרזת ומנקרת עיניים וחריגה במיוחד, ואם ההצעה הזו תאושר היא תגרום נזק כבד לדימויה של הכנסת, ובצדק רב". יחימוביץ' הוסיפה כי "לא ייתכן שנחוקק בשביל עצמנו חוקים מיטיביים, שעה שציבורים רחבים כל כך נפגעים כל הזמן בזכויותיהם הפנסיונות ובשכרם. אני קוראת ליו"ר הכנסת דליה איציק למשוך את ההצעה הזאת ולא לבייש את כולנו".

גם יו"ר הכנסת לשעבר, שבח וייס, הופיע בפני הוועדה. "אני נמצא פה במבוכה רבה מאוד. מעולם לא התעסקתי בזכויותיי. יושבי הראש מוצגים פה כחבורה של גזלני כספי הציבור. אני מדבר על הסגנון של הטיפול.