אריק כץ : צר לי להודיע על פטירתו של ירוחם ביסקר,

  חבר ילדות, בגיל 80.

ההלוויה מחר, יום שישי, 5.10.2018 בשעה 10:30 בתל רגב.

היכל חרוב.

יהי זכרו ברוך!

ההספד מהאחות

אריק כ"ץ

                        

המשפחה יושבת "שבעה" בקרית חיים, רחוב בלינסון 28

 

 

מאחותך :נורית ביסקר:

 

אח שלי הגיבור שלי… 

 

הייתי בת 4 כשהיה בצבא במבצע סיני אינני זוכרת את כל הפרטים, אבל אני זוכרת שהיית מגיע לחופשה מהצבא או מקיבוץ חמדיה תמיד חיכיתי  שתי קח אותי על הידיים ותזרוק אותי באוויר. כמה געגוע…אח שלי שבנה חצי מהמדינה נסע עם משפחתו לאפריקה לשנים ארוכות גם שם בנה רבות.נסע לראות עולם הגיע ליעדים ותמיד פתר את הבלתי אפשרי- אמיץ חרוץ דעתן וידען כל כך הרבה סיפורים כל כך הרבה הרפתקאות באיש אחד – מלח הארץ. דאגה תמידית למשפחה הגרעינית שלו מעל הכל .אהבת המולדת שירי הגבעטרון "יפה הבלורית והתואר"  ירוחם שלנו הנכד הראשון למשפחת וולברג  מכפר חסידים ולביסקרים.

 

הלב שלך נדם היית גיבור בחייך ובמותך.

 

תמיד תהיה גיבור שלי.

 

אחותך נורית ביסקר

 

 

 אורית בת הדודה   :הספד לירוחם    

הלילה נפטר בן דודי ירוחם ביסקר ז"ל.מתקשה לכתוב זכרונו לברכה ולדבר עליו בלשון עבר.בלבי ירוחם חקוק מרגע שנולדתי ולקח חלק פעיל לצידו או במקום אבי נחום ז"ל במשק ובחקלאות.היה כמו בן לאבי.לירוחם עבר מפואר בצבא והיה חלק משמעותי בהישרדות של קיבוץ חמדייה שספגה אש מהירדנים.ירוחם עבד קשה כל חייו בארץ ובחו"ל בסולל בונה.הצטרף אלינו לטיולים משפחתיים ואהב את כפר חסידים כי כאן נולד וגדל עד שעברו לקרית חיים.היית חלק בלתי נפרד מהעבר וההווה שלי.נהניתי מכל מיפגש אתך.ספורים וזכרונות שהם ההסטוריה של המדינה ואנשיה.אהבתי את הדמיון שלך לאבי הנערץ עליך ועלינו.לצידך ואתך צעדה עדנה ביסקר.הייתם הזוג הראשון במשפחת וולברג – הרטוב , שהתחתן והייתם חלק משמעותי בחיים של כולנו.נולדו לכם 2 בנות שגית ואיריס.הייתם כהורים נוספים לנכדים שקד ובר.ירוחם היקר עברת בחיים בעיות רפואיות ויצאת מכולם כמנצח.הלב שלך לא עמד עוד ונדם.                               

 נוח על משכבך בשלום.בגן עדן תהיה מנוחתך

אורית

  

הספד של ראובן ברוג ,חברו הטוב

ירוחם של כולנו

הפרידה קשה על כולנו. 75 שנה של חברות, 75 שנה של הישרדות, 75 שנה אנחנו צועדים ביחד.עברנו את בית הספר, את תנועות הנוער, את הצבא. נלחמנו ב 1956 ברפיח. יחד עשינו קורס צניחה. יחד ירדנו לשרם-אל-שייך ועברנו תאונת דרכים קשה. יחד עברנו את כור ההיתוך של קיבוץ חמדיה. תמיד היית ראש החבורה ומתכנן האירועים הלא שגרתיים ועל פיך יישק דבר.אני זוכר את יום העבודה האחרון שלך בקיבוץ חמדיה. חזרת הביתה לקריית חיים, הקמת משפחה מפוארת ויחד עם רעייתך ושתי בנותיך והתחלת את עבודתך בסולל בונה בארץ ובחו"ל והחברות והעזרה היו נר לרגליך. בכל שיחה שהייתה לנו בתום השיחה אמרת אני גאה להיות קרייתי.

לפני שלושה שבועות נערך ערב הצדעה לאבותינו מייסדי קריית חיים. בשארית כוחותיך הגעת לאירוע רכוב על קלנועית. טרם דברי הפתיחה שלי הרמתי ראש לעבר מושבך באולם, מבטינו הצטלבו למרות החשיכה באולם ואז אמרתי- אני מצטט: "כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדיי, כאן בניתי את ביתי בשתי ידי" וזאת ההזדמנות ירוחם כל אלף ידידיך מצדיעים לך ואומרים לך תודה.

עדנה, איריס, שגית ואילן, נורית – כולנו מצדיעים לכם.

 ירוחם נשאר לנו להגיד ובקול רם תודה ענקית. 

נזכור אותך לעד.

מכל אוהביך

ושוב תודה ושלום

 

הספד של אילן רום (חתנו של ירוחם)

ירוחם,

זכיתי.

חיפשתי לי בית, רעייה

קיבלתי דוגמא ומופת לדמות אב

שלי לא היה.

תחנות רבות עברתי,

באמצע הדרך

אנשים טובים רבים הכרתי

שנדבך אחר נדבך

מהם ליקטתי, למדתי להיות מי ומה שאני.

אך אתה חסרת לי להשלים את הפאזל כדי

להיות  אב ראוי לשקד ובר, רע ובעל לשגית.

בטיולים נסענו בשביליך

חונים ליד כל הר, מבנה, יישוב או מעיין

שותים בצמא את

סיפור חייך השזור בבניית הארץ וההגנה על המדינה

תמיד עזרת, גיבית

נתת עצה טובה.

שיחות שהיו לנו,

לימדוני והיו לי כתורה

שורשיך נטועים בתוכנו

חותמך בכולנו יישאר לעד

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *