הסופר אמיר גוטפרוינד , שגדל בקרית חיים- הלך לעולמו

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס במוצאי השבת למותו של הסופר אמיר גוטפרוינד ז״ל ואמר: "אמיר היה סופר צעיר, בן הארץ, שספריו נגעו בעצבים הרגישים של הזיכרון היהודי והחוויה הישראלית. גיבוריו עפים בין זיכרון של שואה לחוויות של התבגרות ישראלית, ופנס הקסם שלו מאיר באור רך וחד פינות תודעה נשכחות. פטירתו בטרם עת לא תעמעם את זכרונו ומילותיו האלמותיות ילוו את הזיכרון הישראלי ויעצבו אותו גם כשהוא לא יהיה איתנו״. הנשיא מסר תנחומים למשפחתו.

 

שר הביטחון משה בוגי יעלון ספד לסופר אמיר גוטפרוינד. "קראתי כמה מספריו של אמיר, תמיד בנשימה עצורה ובהנאה גדולה, וכתיבתו האישית דיברה אליי ונגעה ללבי", כתב בפייסבוק ובטוויטר, "אמיר עסק בחיים ובחוויות כדור שני לשואה בחיפה ובקרית חיים, ולעיתים חשתי כי הוא כותב עליי ועל חוויותי. מותו הוא גם אבדה גדולה לעולם התרבות והספרות בישראל, שאיבד את אחד מיוצריו הרגישים והמיוחדים". 

 

אמיר גוטפרוינד נולד בחיפה בשכונת נווה שאנן, להורים ניצולי השואה. הוא התגייס לצה"ל כעתודאי,   בספריו שילב חוויות מנוף ילדותו בחיפה ובקריית חיים

נולד בשנת 1963 בחיפה וגדל בקריית חיים

 

קטע מסיפור:

בשכונה קטנה, בקצה קריית חיים, מתקבצים ניצולי השואה. לכל אחד יש סיפורי שואה קשים  …….

                                                      יהי זכרו ברוך

****************************************************************************

נילי דיסקין  :  "אמיר גוטפרוינד ז"ל"

לא רק בגלל שהיה קרייתי ראוי אמיר גוטפרוינד שנפטר אתמול  לאזכור באתר זה. הוא היה סופר גדול בשיא יצירתו. כבת להורים שאיבדו את כל בני משפחתם בשואה קראתי הרבה מאד ספרים על תקופה זאת , ולא חשבתי שהספר "שואה שלנו" של אמיר יוסיף לי או יחדש לי משהו. התבדיתי. עוד לא נכתב ספר כל כך חד ובהיר על השואה. נכון שגם האזכורים של דמויות קרייתיות ששרדו ,ושגם אם לא הכרתי אותם , הכרתי את שכמותם – תרמו להתפעלות שלי מהספר. אבל , הספר הזה בהתמודדותו עם שתיקת הרוב הדומם של האוכלוסייה הגרמנית – תרם תרומה אמיצה וחשובה להבנת השואה עד כמה שאפשר להבין , וזה דבר חיוני לכל מי שרוצה למנוע "שואות" כאלה בעתיד. פעם חשבנו שלא ייתכן שדבר כל כך מזוויע יחזור על עצמו. היום כבר אי אפשר להיות בטוח בכך. חבל על כל אדם שמת בדמי ימיו. חבל עוד יותר על ילדיו שכעת נשארו יתומים מאם ומאב. חבל מאד על סופר כל כך מיוחד שמת ובמותו הפסדנו כולנו קול כל כך מקורי וייחודי בספרות העברית.

נילי דיסקין.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *