גייזי:סוציוקפיטליזם-תום עידן הנאיבים

 Protest    Protest

כמה פעמים בעבר הזכרתי שהנאיביות בציבור היא מקור ההכנסה העשיר ביותר,ממנו נהנים בין השאר הפוליטיקאים והחברות החזקות במשק.כלכלה ללא התערבות הממשלה היא יצור דמיון שלא היה ולא נברא,   ממשלות מפא"י  יצרו את ריכוזיות ההון והכוח בחברות הכלכליות של ההסתדרות,משם שאבו את הכוח. הממשלות בעידן ההפרטה ריכזו את ההון והכוח בידי חברות (משפחות)פרטיות מהן הם שואבים את הכוח, אי אפשר להיבחר  בלי תרומות של העשירים, ואחרי שנבחרים חייבים להם…הקריירה של פקידי האוצר היא תחנה בדרך לתפקידי ניהול בכירים בחברות החזקות, אז עוזרים להם, בעיקר בהקלות מס שמסתכמות במיליארדים הנופלים על גב שכבת הביניים.תפקיד הממשלה הוא להתערב ולשמור על האיזון הנכון, במציאות של היום הדבר בלתי אפשרי. הסוציאליזם נפל כמו מגדל קלפים בברית המועצות,והגיע עד ההפרטה בקיבוץ, הקפיטליזם החזירי של ארה"ב ואחריה שאר העולם, נכשל כשלון חרוץ ממש לנגד עינינו מפשיטת הרגל של הבנקים ועד המאבק  על פשיטת הרגל של ארה"ב בבית הלבן ובקונגרס ברגע זה ממש.

בטלאים לא יתקנו את השמיכה הקצרה, הקבוצה שעובדת שמתגייסת לצבא ולמילואים לא יכולה  יותר לשאת על גבה את    מחיר יוקר החיים שנוצר מהקלות המס לחברות הגדולות ששולטות במשק,לא יכולים לשאת על גבם את הקבוצה הענקית של הטפילים שלא משרתים בצבא ולא עובדים, את מדיניות הממשלה שמוציאה מיליארדים על התנחלויות מחוץ לשטחי המדינה, ואח"כ מוציאה עוד מיליארדים לפינויים והחזרתם לארץ, סדר העדיפויות חייב להשתנות באופן יסודי.אלה שבעבודתם מיצרים את ההון לא נהנים ממנו כיום כפי שנהנים אלה שסוחרים בו.חייב להיות  איזון שיאפשר חיים הוגנים לעובדים ותנאים אפשריים למשקיעים. המאבק כיום מייצג את המלחמה על המשאבים, עד היום כל דאלים גבר, הגיע זמן לממשלה שיודעת לשמור על איזון.

מה זה גבולות בני הגנה ?

ב 1967 בין ישובי הגבול ובין כוחו ההתקפי של האויב היה עומק אסטרטגי בשטח האויב כי בתוך שטח המדינות האויבות היה מערך הגנתי בלבד, כך היה בירדן, כך היה בסיני ובגולן וכאשר האויב הזיז כוחות התקפים(אמיתיים או מדומים) לתוך העומק האסטרטגי יצא מולו צהל והכריע את האויב בקרב תנועה בו יש לנו תמיד עליונות, אחרי מלחמת ששת הימים (שהייתה הכי מוצלחת בתולדותינו) איבדנו את העומק האסטרטגי, כי הקמנו וקדמנו ישובים אזרחיים בשטח הכבוש לקרבת כוחו ההתקפי של האוייב, מהרגע הזה אפילו ששטח האויב היה  בידינו לא היה קיים עומק אסטרטגי וידוע כיצד ההגנה ופינוי ישובי הגולן לא אפשרה לצה"ל להפעיל את תגובת תוכנית המלחמה וגם מה עלה בגורל קו בר לב. בנוסף לכך במציאות של המלחמה הבאה ישראל תהיה מכוסה בטווח טילים ממקומות קרובים או רחוקים ותפיסת המלחמה הישנות לא רלבנטיות. בכל מלחמה ובעיקר במלחמת טילים ישראל זקוקה לתמיכת ארה"ב ואירופה,את התמיכה הזו נוכל לקבל רק בגבולות פחות או יותר ומוסכמים של 1967 ועד אז נחשב למדינת כיבוש מוקצת ושנואה.

רבים מאד מראשי מערכות הביטחון כיום ובעבר ממליצים למנף את ספטמבר להכרה במדינה פלסטינית ולהסכם שהוא אינטרס לאומי קיומי של הציונות.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *